Основні завдання цивільного захисту області на 2016 рік
29 Грудня 2015 • 09:11
Кіл-сть переглядів: 133
1. Відповідно до вимог статей 10, 18, 19 Кодексу цивільного захисту України основні зусилля зосередити на:
- удосконаленні та розвитку законодавчої та нормативно – правової бази з питань цивільного захисту (далі- ЦЗ);
- удосконаленні територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту області та її міських і районних ланок;
- забезпеченні готовності органів управління, сил та засобів ЦЗ всіх рівнів до оперативного реагування на надзвичайні ситуації (далі-НС) і ліквідації їх наслідків, проведенні пошуково-рятувальних робіт, захисті населення і територій в мирний час та особливий період;
- плануванні і проведенні ефективних попереджувальних заходів ЦЗ з метою забезпечення техногенної та пожежної безпеки, досягненні прийнятних рівнів ризику виникнення НС та зменшенні людських і матеріальних втрат;
- підвищенні ефективності діяльності існуючих державних, комунальних, галузевих та об’єктових спеціалізованих аварійно–рятувальних служб і формувань, підрозділів місцевої пожежної охорони, добровільних пожежних дружин (команд);
- виконанні державних, регіональних і місцевих програм щодо зменшення загрози та запобігання виникненню можливих НС і мінімізації їх наслідків, а також забезпеченні пожежної безпеки;
- удосконаленні системи спостереження і контролю, насамперед із гідрогеологічних, гідрометеорологічних та епідеміологічних питань;
- модернізації системи централізованого оповіщення.
2. Керівникам цивільного захисту усіх рівнів:
- забезпечити реалізацію вимог Кодексу цивільного захисту України;
- підвищити готовність органів управління і сил ЦЗ до дій за призначенням у мирний час та в особливий період;
- підтримувати у готовності існуючі системи оповіщення і зв’язку та сприяти їх реконструкції;
- здійснювати організаційні заходи щодо впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112
- періодично здійснювати перевірку готовності системи централізованого оповіщення області з доведенням інформації до населення, а також практично застосовувати її у разі виникнення загрози або виникнення надзвичайних ситуацій (небезпечних подій) при проведенні навчань та тренувань з цивільного захисту;
- забезпечити засобами радіаційного та хімічного захисту персонал радіаційно та хімічно небезпечних об’єктів, працівників підприємств, які потрапляють у зони можливого радіаційного і хімічного забруднення та непрацюючого населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення;
- забезпечити впровадження на об’єктах підвищеної небезпеки систем виявлення загрози надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і локальних систем оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів;
- при проведенні навчань та тренувань з цивільного захисту відповідного рівня, враховувати загрозу виникнення можливих надзвичайних ситуацій на підвідомчій території, відпрацьовувати конкретні заходи з їх ліквідації, а також питання проведення евакуації;
- продовжити проведення технічної інвентаризації захисних споруд ЦЗ;
- уточнити плани евакуації населення, яке проживає в населених пунктах, що знаходяться у зоні можливого затоплення, небезпечного хімічного забруднення, районах можливого виникнення стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;
- створити матеріальні резерви усіх рівнів для запобігання виникненню і ліквідації наслідків можливих надзвичайних ситуацій згідно із затвердженою номенклатурою;
- забезпечити необхідним обладнанням та сучасними засобами вимірювання відповідні диспетчерські служби, пости радіаційного та хімічного спостереження, розрахунково-аналітичні групи територіальних підсистем єдиної системи цивільного захисту;
- забезпечити у встановлені терміни підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації керівних кадрів і фахівців органів управління і сил цивільного захисту;
- налагодити дієвий контроль за організацією і ходом навчання всіх груп населення до дій у надзвичайних ситуаціях, виконанням плану комплектування слухачами територіальних курсів навчально–методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;
- забезпечити збереження та розвиток існуючої мережі навчально-консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних підприємствах та сільських (селищних) радах;
- забезпечити постійний моніторинг потенційно небезпечних об’єктів та реалізацію комплексу організаційних, інженерно-технічних та інших профілактичних робіт, передбачених цільовими державними та місцевими програмами, щодо запобігання та зменшення негативного впливу НС;
- підвищити готовність спеціалізованих аварійно-рятувальних служб і формувань, підрозділів місцевої пожежної охорони, добровільних пожежних дружин (команд) до реагування на НС та ліквідації їх наслідків;
- здійснити попереджувальні заходи з метою недопущення загибелі людей на водних об’єктах;
- проводити тренування евакуаційних органів щодо евакуації населення у разі виникнення надзвичайної ситуації у мирний час та в особливий період у ході командно-штабних та інших навчань;
- забезпечити підготовку органів управління цивільного захисту та підпорядкованих їм сил.
- визначити обсяги замовлення і надати заявки для затвердження планів комплектування слухачами навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності області на 2017 рік.
3. Визначити додаткові завдання департаментам, управлінням облдерж-адміністрації, іншим обласним організаціям, установам та підприємствам:
Управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації:
забезпечити ефективну діяльність мережі спостереження та лабораторного контролю за забрудненням радіоактивними, отруйними речовинами та біологічними засобами продуктів харчування, продовольчої сировини і води лабораторіями, що підпорядковані управлінню.
Департаменту фінансів облдержадміністрації:
забезпечити в установленому порядку фінансування заходів цивільного захисту, робіт із запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
створити фінансовий резерв фонду необхідного для реагування на надзвичайні ситуації.
Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства облдержадміністрації:
організувати нагляд за об’єктами житлово-комунальної сфери;
забезпечити обов’язкову реалізацію інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні проектної та містобудівної документації.
створити комплексні схеми захисту населених пунктів та об’єктів від небезпечних природних процесів шляхом організації будівництва протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення.
Управлінню освіти і науки облдержадміністрації:
забезпечити реалізацію навчальних програм з основ цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;
створити у системі загальної середньої та позашкільної освіти гуртки, факультативи, курси з цивільного захисту, безпеки життєдіяльності та рятувальної справи;
посилити контроль за якістю проведення у професійно-технічних і загальноосвітніх навчальних закладах Дня цивільного захисту, в дошкільних навчально-виховних закладах – Тижня безпеки дитини.
Управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації:
забезпечити медичні формування Державної служби медицини катастроф відповідним майном та виробами медичного призначення визначеної (згідно із номенклатурою);
завершити оснащення закладів охорони здоров’я відповідного профілю функціонування, у структурі яких є реанімаційні та хірургічні блоки, пологові відділення, палати інтенсивної терапії тощо, автономними джерелами електропостачання у повному обсязі;
створити резерв ліків у базових, допоміжних та резервних міських клінічних лікарнях територіальної служби медицини катастроф для ліквідації медико-біологічних наслідків надзвичайних ситуацій згідно із затвердженою номенклатурою.
Управлінню сім‘ї, молоді та спорту облдержадміністрації:
організувати проведення заходів, спрямованих на популяризацію здорового і безпечного способу життя та підвищення рівня практичної підготовки дітей та підлітків до дій у надзвичайних ситуаціях.
Житомирському обласному управлінню лісового та мисливського господарства, Житомирському обласному комунальному агролісогосподарському підприємству “Житомироблагроліс” (за згодою):
організувати і забезпечити проведення заходів щодо запобігання над-звичайним ситуаціям, пов’язаних з пожежами у лісовому фонді;
забезпечити функціонування системи виявлення (спостереження) осередків лісових пожеж, їх гасіння та оперативне подання інформації центральним і місцевим органам виконавчої влади, підрозділи яких залучаються до їх гасіння, згідно з оперативними планами ліквідації лісових пожеж та інструкціями (планами) взаємодії.
Житомирській філії ПАТ «Укртелеком» (за згодою):
забезпечити у разі виникнення надзвичайних ситуацій в установленому порядку зв’язком посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, військового управління, керівників підприємств, установ і організацій, спеціальної комісії та штабу з ліквідації надзвичайних ситуацій.
Філії Національної телерадіокомпанії України “Житомирська регіональна дирекція”(за згодою):
забезпечити технічну можливість трансляції передавачами державного ефірного радіомовлення сигналів (команд) оповіщення цивільного захисту та повідомлень для населення;
спільно з управлінням цивільного захисту населення облдержадміністрації та управлінням ДСНС України у Житомирській області забезпечити навчання населення з основних питань цивільного захисту (дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема щодо запобігання травмуванню та загибелі людей) із залученням засобів масової інформації (незалежно від форми власності), а також шляхом виготовлення та розміщення соціальної реклами, створення відповідних теле- та радіопрограм.
Житомирському обласному управлінню водних ресурсів (за згодою):
розробити спільно з іншими органами виконавчої влади комплекс заходів щодо підготовки та проведення безаварійного пропуску весняного льодоходу та повені;
посилити контроль за виконанням програм щодо запобігання і боротьби з підтопленням земель, захисту населених пунктів, виробничих об’єктів і сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод, ліквідації наслідків підтоплення земель у містах і селищах міського типу.
Управлінню цивільного захисту населення облдержадміністрації:
продовжити роботу з удосконалення нормативно-правової бази з питань цивільного захисту;
здійснювати організаційно-методичне керівництво роботою з удосконалення територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту області, її міських та районних ланок, планування їх діяльності в мирний час та в умовах особливого періоду;
забезпечити оперативну підготовку органів управління та сил цивільного захисту області, міст та районів до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в умовах особливого періоду;
забезпечити працездатність системи централізованого оповіщення області, продовжити роботу з її модернізації;
щомісяця організовувати і проводити перевірки готовності засобів оповіщення і зв’язку системи централізованого оповіщення області;
підтримувати пункт управління облдержадміністрації в готовності до дій за призначенням;
посилити контроль та координацію роботи щодо накопичення матеріальних резервів усіх рівнів на випадок ліквідації наслідків НС в обсягах відповідно до затвердженої номенклатури.
Управлінню ДСНС України у Житомирській області (за згодою):
забезпечити вдосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації рятувальників згідно з відповідними навчальними програмами;
поліпшити стан забезпеченості підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту відповідною технікою, обладнанням та засобами малої механізації;
здійснити на договірних засадах заходи щодо проведення вибухотехнічних робіт під час пропуску весняного льодоходу.
забезпечити контроль за:
станом техногенної і пожежної безпеки арсеналів, баз (складів) озброєння, ракет, боєприпасів і компонентів ракетного палива, інших вибухопожежонебезпечних об’єктів Збройних сил України (при погодженні);
реалізацією Загальнодержавної цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки (Закон України від 7 червня 2012 року № 4909-УІ) в межах компетенції;
виконанням заходів обласної комплексної Програми забезпечення пожежної безпеки та захисту населення і територій області від надзвичайних ситуацій на 2016-2020 роки;
станом утримання систем протипожежного захисту в житлових будинках підвищеної поверховості, розташованими на території міста Житомира, наданням пропозицій з приведення систем протипожежного захисту будинків у робочий стан;
діяльністю підрозділів місцевої пожежної охорони та формувань добровільної пожежної охорони.
4. Керівникам потенційно небезпечних об’єктів та об’єктів підвищеної небезпеки спланувати діяльність на забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об’єктах та їх фінансування у розмірі не менше ніж 0,5 відсотка обсягу валового доходу об’єкта.
Тимчасово виконуючий обов’язки |
С.В. Безносюк |