Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення з січня по березень 2021 року
19 Квітня 2021 • 17:18
Кіл-сть переглядів: 393
Інформаційно-аналітична довідка про стан виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом січня – березня 2021 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008» та від 05.03.2021
№ 144 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році та забезпечення виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» обласною та районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міст обласного значення, вжито ряд організаційних заходів, спрямованих на забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напряму діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» проаналізовано рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Щомісяця здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять до обласної державної адміністрації, у тому числі через органи державної виконавчої влади вищого рівня та забезпечується всебічний, об’єктивний розгляд та надання відповідей авторам звернень у визначені законодавством терміни.
Протягом січня-березня 2021 року до обласної державної адміністрації, з урахуванням 44 колективних звернень, звернувся 6931 житель області, що на 1221 особу менше ніж за аналогічний період 2020 року.
Протягом звітного періоду зареєстровано та опрацьовано 3848 заяв, скарг та пропозицій громадян, що на 335 більше ніж за аналогічний період 2020 року.
Громадяни у своїх зверненнях порушили 3885 питань, з них: 3730 взято на контроль.
Вирішено позитивно – 799 або 20,7% від загальної кількості, надано роз’яснення – 2157 або 56% від загальної кількості.
На 01.04.2021перебуває на контроля – 892або 23,1 % від загальної кількості звернень.
З січня по березень 2021 року до обласної державної адміністрації найбільше звернень надійшло від жителів Житомирського району – 1150 або 29,9% від загальної кількості, м. Житомира – 759 або 19,7% від загальної кількості, Коростенського району – 542 або 14,1% від загальної кількості, Новоград-Волинського району – 395 або 10,3% від загальної кількості та м. Бердичева – 268 або 7% від загальної кількості.
Протягом звітного періоду надійшло 9 повторних звернень, з них від жителів м. Коростеня -3, Житомирського району -2, Бердичівського, Коростенського районів, міст Бердичева та Малина по 1.
Від центральних органів державної влади України, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло 3347 звернень або 87% від загальної кількості. Серед них: від Офісу Президента України – 73 звернення, Кабінету Міністрів України – 14 звернень, Верховної Ради України – 9 звернень та віддержавної установи «Урядовий контактний центр» – 3146 звернень.
Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих потреб.
Протягом звітного періоду 1204 звернення, що становить 31,2% від загальної кількості, склали звернення цієї категорії громадян.
Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень на адресу облдержадміністрації надійшло:
від осіб з інвалідністю загального захворювання, ветеранів праці та пенсіонерів – 901 звернення або 23,4% від загальної кількості.
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 178 звернень або 4,6% від загальної кількості, що на 50 звернень більше ніж за відповідний період минулого року;
від осіб, потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС – 41 звернення або 1,1% від загальної кількості, що на 47 звернень менше ніж за відповідний період минулого року;
від інвалідів війни та учасників бойових дій – 31 звернення або 0,8% від загальної кількості, що на 17 звернень менше ніж за відповідний період минулого року;
від членів сімей, загиблих військовослужбовців, вдів – 3 звернення.
У зверненнях громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації протягом січня-березня 2021 року, було порушено 3885 питань різної тематики, що на 355 звернень більше ніж за відповідний період 2020 року.
Серед основних питань, що порушували громадяни у зверненнях на адресу облдержадміністрації, 2069 питань соціального захисту населення, що становить 53,3% від загальної кількості. Найбільше звернень, в яких порушувалися питання соціального захисту населення, надійшло від жителів Житомирського району – 650, м. Житомира – 350, Коростенського району – 311, Новоград-Волинського району – 243, Бердичівського району -162, м. Бердичева – 148 та м. Коростеня – 116.
На другому місці – звернення з питань комунального господарства 889 або 22,9% від загальної кількості.Найбільше питань цієї тематики порушували жителі Житомирського району – 266, м. Житомира – 207, Коростенського району – 100, м. Коростеня – 71, м. Бердичева – 70, Новоград-Волинського району – 60 та Бердичівського району – 56.
На третьому місці – звернення з питань охорони здоров`я – 274 або 67,1% від загальної кількості питань.Найбільше таких питань надійшло від жителів м. Житомира – 75, Житомирського району – 67, Новоград-Волинського району – 32, м. Бердичева – 28 та Коростенського району –26.
На четвертому місці – звернення з питань транспорту і зв’язку – 1161 або 34,1% від загальної кількості питань.Найбільше таких питань надійшло від жителів м. Житомира – 50, Коростенського району – 32, Житомирського району – 18, Новоград-Волинського району – 15 та Бердичівського району – 12.
На п’ятому місці – питання аграрної політики – 113 або 2,9 % від загальної кількості питань.Найбільше питань цієї тематики надійшло від жителів Житомирського району – 41, Новоград-Волинського району – 18, Коростенського району – 17 та Бердичівського району -11.
Керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийому інвалідів війни, жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю,громадяни,які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом січня-березня 2021 року на адресу районних державних адміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення надійшло 5451 звернення громадян, що на 78 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року.
Найбільше звернень громадян розглянуто міськвиконкомами міст обласного значення – 4844, або 88,8% від загальної кількості, райдержадміністраціями – 607, або 11,2% від загальної кількості.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 29.01.2021 № 947 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2021 рік», затверджено графік, яким передбачено проведення особистих прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих виїзних прийомів посадовими особами облдержадміністрації. Однак, у зв’язку з карантинними обмеженнями, проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації тимчасово призупинено.
На засіданні колегії обласної державної адміністрації 26 лютого 2021 року проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, за результатами якого видано розпорядженняголови облдержадміністрації від 05.03.202№ 144 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році та забезпечення виконання вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», затверджено графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації на 2021 рік та графік проведення дня контролю в районних державних адміністраціях на 2021 рік. Звернуто увагу голів районних державних адміністрацій, керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації на посилення персональної відповідальності за належне вирішення у межах своїх повноважень питань, порушених у зверненнях громадян.
Протягом січня-березня 2020 року проведено одне засідання колегіїв Новоград-Волинській райдержадміністрації, п’ятьзасідань виконкому Житомирської міської ради та одне засідання виконкому Малинської міської ради, заслухано звіти семи керівників галузевих служб із питань організації роботи із зверненнями громадян. Дані відповідні доручення та зобов’язано керівників органів виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо виявлення та усунення причин, що стали підставою для звернення громадян до органів влади вищого рівня, забезпечення об’єктивного неупередженого їх розгляду, створення умов для участі громадян у перевірці поданих ними заяв чи скарг.
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує «гаряча лінія» голови облдержадміністрації.
З січня по березень 2021 року на телефонну «гарячу лінію» голови обласної державної адміністрації звернулося 34 жителі області, з метою отримання роз’яснення чи особисто поспілкуватися з керівником області. У своїх зверненнях громадяни порушували питання роботи комунальних служб – 16, або 47,1%, від загальної кількості, транспорту і зв’язку – 6, або 18% від загальної кількості, соціального захисту – 5, або 14,7% та інші.
Усі звернення на телефонну «гарячу лінію голови обласної державної адміністрації зареєстровані та опрацьовані відповідно до вимог чинного законодавства. З них: вирішено позитивно – 12 звернень, на 13 звернень надано роз’яснення та 9 звернень перебуває на контролі.
Графік особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації та номер телефону «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації для інформування громадян розміщено на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації.
У всіх структурних підрозділах обласної державної адміністрації також функціонують телефони «гарячої лінії». У місті Житомирі цілодобово працює телефонна лінія, на яку громадяни міста можуть звернутися для вирішення проблемних питань або повідомити про надзвичайні ситуації на території міста.
З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам, багатодітним і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-березня 2021 року за рішеннями комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу 311 громадянам на загальну суму 456 тис. 500 грн.
Відповідно до пункту 5 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»на офіційному Інтернет-представництві Житомирської обласної державної адміністрації функціонує постійна рубрика «Звернення громадян», в якій можна ознайомитися із нормативно-правовою базою, інформацією, що стосується звернень громадян, контактними телефонами, номером телефону «гарячої лінії» та статистичною інформацією про роботу із зверненнями громадян.
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму звернення.
Серед організаційних заходів, спрямованих на поліпшення роботи щодо розгляду звернень громадян, на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій» у лютому та березні 2021 року проведено чотири дистанційні навчання в режимі онлайн натеми: «Нормативно-правове забезпечення права громадян на звернення», «Види звернень громадян та їх особливості розгляду», «Організація роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», «Особливості роботи із зверненнями громадян». За програмами семінарів підвищили кваліфікацію 97 державних службовців структурних підрозділів обласної державної адміністрації відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання якісних послуг жителям області.
Підсумки роботи із зверненнями громадян за перший квартал 2021 року свідчать, що відповідна робота залишається пріоритетним напрямом діяльності, вищезазначені заходи спрямовані на забезпечення відкритості дій влади та сприяють у налагодженні ефективної взаємодії з громадськістю.
Додатки: