Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення протягом 2020 року
21 Січня 2021 • 11:47
Кіл-сть переглядів: 357
На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» та від 10.07.2020 № 410 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2020 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи щодо оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників.
Протягом 2020 року обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування області отримано та опрацьовано 172641 звернення громадян, у тому числі 709 повторних звернень та 3476 колективних, що на 36304 звернення менше ніж за 2019 рік.
Із загальної кількості звернень – 86860 (50,3%) надійшло поштою, в тому числі електронною поштою – 3187 ( 3,7%), отримано під час особистих прийомів – 85781 (49,6%).
За результатами розгляду звернень вирішено позитивно – 129477 (74,9%), дано роз’яснення – 27818 (16,1%) з посиланням на правові норми або необхідність вжиття додаткових дій з боку заявників, відмовлено у задоволенні – 2108 (1,2%), оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством.
Протягом 2020 року у зверненнях до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування жителі області порушили 176268 питань. Найбільш чисельною групою є питання соціального захисту – 56525, або (32%) від загальної кількості питань, аграрної політики і земельних відносин – 56255, або (31,9%) від загальної кількості, комунального господарства – 8959, або (5%) від загальної кількості, житлової політики – 4996, або ( 2,8%) від загальної кількості тощо.
За період з 01 січня по 31 грудня 2020 року на адресу обласної державної адміністрації надійшло 12117 звернень громадян, у тому числі 11727 письмових звернень, 168 електронних та 222 поданих під час особистих прийомів.
З урахуванням 196 колективних звернень до обласної державної адміністрації звернулося 22607 осіб, якими порушено 12256 питань. З них: взято на контроль – 12117 (99%).
Найчастіше колективні звернення надходили від жителів м.Житомира -40 (20,4%), Житомирського району – 21 (10,7%), Черняхівського району – 15 (7,6%), Коростишівського району -14 (7,1%) та Овруцького району – 13 (6,6%).
За результатами розгляду 3640 (30%) питань задоволено, на 7941 (65,5%) питань надано роз’яснення, 521 (4 %) питання перебуває на контролі в обласній державній адміністрації.
Порівняно з аналогічним періодом попереднього року кількість звернень громадян зменшилася на 3453 звернення ( у 2019 році – 15570).
З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, 99 % складають заяви (клопотання), 1 % – скарги та пропозиції.
Протягом 2020 року від центральних органів державної влади, до яких звернулися жителі області, на розгляд та виконання надійшло 9935 звернень, що складає 82% від усіх звернень, отриманих обласною державною адміністрацією за звітний період, зокрема з: Офісу Президента України надійшло 312 звернень (2,6 %), Кабінету Міністрів України – 100 звернень (0,8%), Верховної Ради України – 69 звернень (0,6 %) та 9070 звернень надійшло від ДУ «Урядовий контактний центр», що становить 74,8% від загальної кількості та 384 звернень (3,1%) від інших державних установ та організацій.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких районів та міст області:
м. Житомира – 2418 або 20 % від загальної кількості звернень, м. Бердичева – 750, або 6,2%, Олевського району – 663, або 5,5%, Житомирського району – 652, або 5,4%, м.Коростеня – 644, або 5,3% та Овруцького району – 610, або 5 %.
Найменша кількість звернень надійшла до облдержадміністрації від жителів Народицького району – 86, або 0,7 %, Малинського району – 138, або 1,1%, Пулинського району – 143, або 1,2%, Брусилівського – 149, або 1,2% та Лугинського району – 150, або 1,2%.
За характером питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях до облдержадміністрації, питання соціального захисту складають 6034 (49,2%) до загальної кількості питань. Перш за все це – визначення соціального статусу, клопотання щодо надання матеріальної та гуманітарної допомоги, у тому числі на лікування, оформлення житлових субсидій, призначення та вчасної виплати різних видів соціальної допомоги, перегляду розміру пенсії, забезпечення інвалідів спецавтомобілями, визначення соціального статусу, забезпечення інвалідів санаторно-курортним лікуванням або надання відповідної компенсації, виплата передбачених законодавством компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС, робота закладів соціального захисту, діяльність будинків-інтернатів тощо.
На другому місці питання комунального господарства – 2613 питань, або (21,3) від загальної кількості. Актуальними залишаються питання щодо тарифів та розрахунків за оплату житлово-комунальних послуг, якісне надання житлово-комунальних послуг, необхідності проведення ремонту та експлуатація будинків, комунальних мереж, благоустрій прибудинкових територій.
Третє місце за актуальністю посідають питання охорони здоров’я – 1071 питань або (8,7%) від загальної кількості. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушують питання: надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками, неналежне функціонування державних і комунальних закладів.
На четвертому місці питання аграрної політики та земельних відносин -499 або (4,1%) від загальної кількості. Зокрема це питання приватизації, оренди, успадкування, отримання державних актів на землю, діяльність окремих сільськогосподарських підприємств, земельні конфлікти.
На п’ятому місці питання транспорту і зв’язку – 496 або (4%) від загальної кількості. Переважна більшість, це – питання пільгового перевезення соціально незахищених категорій населення, транспортне сполучення, вартість перевезень.
Найчастіше за допомогою до обласної державної адміністрації, звертаються найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Так, протягом 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 19 звернень від членів сімей загиблих військовослужбовців, від інвалідів війни надійшло – 118 звернень, від учасників війни та бойових дій – 136 звернень, від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 653 звернення, від потерпілих від аварії на ЧАЕС – 230 звернень, від інвалідів загального захворювання, ветеранів праці та інших пенсіонерів 2756 звернень.
Протягом 2020 року в області забезпечення виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та актів Уряду щодо розгляду звернень громадян. Створено належні умови для забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення, особистий прийом та одержання обґрунтованої відповіді.
Усі заяви, скарги та пропозиції були зареєстровані в установленому порядку з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» із змінами.
Питання організації роботи із зверненнями громадян двічі розглядалися на колегії облдержадміністрації, а також на апаратних нарадах у голови обласної державної адміністрації.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2008 № 48 „Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 17.02.2008 № 109/2008” затверджені відповідні заходи.
На засіданнях колегії облдержадміністрації, у лютому та липні 2020 року, проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти окремих голів райдержадміністрацій, керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, за результатами яких видані розпорядження голови облдержадміністрації від 10.02.2020 № 115 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році» та від 10.07.2020 № 410 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 півріччі 2020 року та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян».
Затверджено графіки проведення моніторингу організації роботи із зверненнями громадян та виконання доручень керівництва стосовно звернень громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях та проведення «днів контролю» в райдержадміністраціях на 2020 рік.
Протягом 2020 року проведено перевірки у Романівській, Малинській та Черняхівській райдержадміністраціях, за результатами яких підготовлено рекомендації щодо поліпшення роботи на місцях. Розглянуто стан виконання 39 доручень керівництва, що стосувалися соціального захисту населення, комунального господарства та охорони здоров’я, а також проведено 13 «днів контролю», в рамках яких здійснено перевірку стану виконання доручень в Андрушівській, Баранівській, Бердичівській, Брусилівській, Ємільчинській, Хорошівській, Житомирській, Коростенській, Коростишівській, Лугинській, Любарській, Малинській та Народицькій райдержадміністраціях. За результатами перевірок підготовлено та надіслано аналітичні довідки керівникам відповідних установ для вжиття дієвих заходів щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян, об’єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства.
Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.
З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій у 2020 році проведено чотири тематичні зустрічі з питань забезпечення належного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства, чотири семінарські заняття з питань організації роботи щодо розгляду звернень громадян та п’ять дистанційних навчань в режимі онлайн, на яких підвищили кваліфікацію 3584 державних службовці та посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.
З метою підвищення правової освіти населення, роз’яснення Конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно ведеться робота щодо надання громадянами безкоштовної правової допомоги та допомоги з соціальних питань через мережу «громадських приймалень», створених у кожному районі та місті при управліннях праці і соціального захисту населення.
В області функціонують чотири центри надання безкоштовної правової допомоги у містах Бердичеві, Житомирі, Коростені, Нов.-Волинському та 19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безкоштовної вторинної допомоги.
На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян забезпечено функціонування «гарячих ліній» при обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях, виконкомах міських рад міст обласного значення.
З метою надання громадянам роз’яснень в оперативному режимі з важливих питань життєдіяльності забезпечено функціонування «гарячих ліній» при облдержадміністрації, райдержадміністраціях, виконкомах міських рад міст обласного значення.
Протягом 2020 року на телефонні «гарячі лінії» районних державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських рад звернулося 85214 жителів області. Зокрема на телефонну «гарячу лінію» Житомирського міського інформаційного центру звернулося 53842 жителі міста, на відкриту телефонну «гарячу лінію» надійшло 9663 звернення.
В обласній державній адміністрації працює «гаряча лінія» голови Житомирської обласної державної адміністрації. За номером телефону (0412) 42-02-02 жителі області можуть звернутися для оперативного вирішення питань.
Протягом 2020 року на телефонну «гарячу лінію» звернулося 129 жителів області, які порушили 138 питань. Зокрема: це питання комунального господарства, транспорту та зв’язку – 25, соціального захисту -23, аграрної політики та земельних відносин – 9. З них: на 86 надана запитувана інформація, 47 – вирішено позитивно.
У 2020 році підготовлено та з відповідними дорученнями керівництва облдержадміністрації надіслано структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям та виконкомам міських рад чотири інформаційно-аналітичні довідки про роботу із зверненнями громадян, що надійшли на адресу облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення з визначенням рейтингів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо роботи із зверненнями громадян.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, видано розпорядження голови облдержадміністрації від 29.01.2020 № 90 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2020 рік». Графіки особистих прийом керівництва затверджені в усіх районних державних адміністраціях, обласній та міських радах.
Особисті прийоми громадян проводилися відповідно до затверджених графіків. Протягом звітного періоду керівництвом районних державних адміністрацій та міських рад проведено 571 особистий прийом, під час яких подано 1169 звернень та 237 виїзних прийоми, під час яких подано 426 звернень.
Керівництвом обласної державної адміністрації проведено 35 особистих та 9 виїзних прийомів громадян, під час яких звернулося 939 жителів області які подали 222 звернення.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» керівництвом обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій взято на особистий контроль розгляд звернень громадян та забезпечується проведення першочергового особистого прийомів жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Звернення громадян зазначених категорій розглядалися особисто головою Житомирської обласної державної адміністрації. Для їх вирішення надавалися відповідні доручення.
На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в громадській приймальні облдержадміністрації щоденно ведеться прийом громадян, залучаються керівники структурних підрозділів облдержадміністрації до компетенції яких належать питання, порушені громадянами області. Звернення, які не потребують додаткового вивчення розглядаються та вирішуються невідкладно. Крім того, створено належні умови для розгляду письмових звернень, запроваджено дієвий контроль за повним, кваліфікованим та об’єктивним розглядом звернень, не допускалося надання необґрунтованих відповідей заявникам.
У зв’язку з кадровими змінами оновлено склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, який затверджений розпорядженням голови облдержадміністрації від 31.03.2020 № 231. Громадянам, що виявили бажання взяти участь у перевірці поданих ними заяв чи скарг, ознайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, в облдержадміністрації створені належні умови.
Протягом 2020 року за висновками комісії з надання одноразової допомоги громадянам області, шляхом визначення причин та враховуючи ступінь потреби, 1469 жителів області отримали одноразову грошову допомогу на суму 3 млн 089 тис.грн, у тому числі 52 внутрішньо переміщені особи.
На офіційному Інтернет-представництві Житомирської обласної державної адміністрації забезпечено функціонування постійно діючої рубрики «Звернення», в якій громадяни можуть ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами обласної державної адміністрації, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними довідками про роботу із зверненнями громадян та статистичними даними про результати їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про роботу телефонної «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації на яку громадяни можуть звернутися за номером телефону (0412)42-02-02.
Крім того, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернення, що розміщена на головній сторінці вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».
На офіційних сайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення у рубриці «Новини». Інформація про проведення прийому громадян головою, першим заступником голови та заступниками обласної державної адміністрації висвітлюється друкованими та електронними засобами масової інформації та інтернет-виданнями області.
З початку 2020 року на дану тематику було опубліковано більше 150 статей з питань організації роботи із зверненнями громадян, зокрема на офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій, У друкованих та електронних засобах масової інформації Житомирської області та у соціальній мережі Фейсбук.
Крім того, громадяни мали можливість звернутися до керівництва обласної державної адміністрації під час більш ніж 20 прямих ефірів та телерадіопрограм.
Керівники органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування постійно акцентують увагу на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення своєчасного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області питання та задовольняти законні їх вимоги.
IНФОГРАМИ за 12 мiсяцiв 2020 року.