Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

12 кроків до об’єднання територіальних громад

03 Грудня 2015 • 13:09

Кіл-сть переглядів: 1 280

Децентралізація – одна із найважливіших складових реформи місцевого самоврядування. Вона передбачає передачу максимуму повноважень, ресурсів та відповідальності за сталий розвиток територій на місця шляхом створення спроможних (об’єднаних) територіальних громад.

 

Відповідно до норм діючого законодавства, стартом для об’єднання є розроблення та схвалення проекту перспективного плану формування спроможних територіальних громад області.

 

Як відомо, такий документ на Житомирщині схвалено обласною радою 28 травня 2015 року. Він включив формування 59 об’єднаних територіальних громад замість 631 сільської, селищної та міської рад. Кабінет Міністрів України, враховуючи спроможність, розвиненість інфраструктури, суміжність територіальних меж сільських рад, які об’єднуються, затвердив формування 37 об’єднаних територіальних громад. 9 ОТГ утворено, і сьогодні в них триває процес становлення. Решта 28 найближчим часом мають пройти такі відповідальні послідовні кроки до об’єднання:

 

Крок 1. Ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад.  Пропозиції можуть надходити від сільського, селищного, міського голови; не менш як третини депутатів місцевих рад; членів територіальної громади; органів самоорганізації населення. Пропозиція повинна містити перелік територіальних громад, що об’єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів та визначення адміністративного центру.

 

Крок 2. Сільський, селищний, міський голова організовує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке може відбуватися упродовж місяця з дня надходження пропозиції. Порядок проведення громадського обговорення  визначається місцевими радами (сільською, селищною, міською).

 

Крок 3. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення:
про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

 

Крок 4. Сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об’єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

 

Крок 5. Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке може тривати до місяця з дня її надходження.

 

Крок 6. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представників до спільної робочої групи. Хоча на цьому етапі може бути прийняте рішення і про відмову в наданні згоди на об’єднання. Тоді, звісно, це буде останній крок саме для тієї ради, яка відмовиться від пропозиції об’єднатися.

 

 Крок 7. У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об’єднання приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад;

 

Отже, лише коли всі ради міст, селищ чи сіл, які хочуть об’єднатися, приймуть відповідні рішення, створюється спільна робоча група.

 

Крок 8. Утворення спільної робочої групи, що є початком власне процедури добровільного об’єднання територіальних громад.

 

Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об’єднуються. Саме на спільну робочу групу покладається обов’язок готувати проекти відповідних рішень місцевих рад щодо добровільного об’єднання територіальних громад.

 

Проекти рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад повинні містити:

 

– перелік територіальних громад, що об’єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;

– визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади та її найменування;

 

Крок 9. Сільські, селищні, міські голови забезпечують  громадське обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад. За результатами обговорення сільські, селищні, міські голови вносять питання про схвалення проекту на розгляд сільських, селищних, міських рад.

 

Крок 10. Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад у п’ятиденний термін подаються обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

 

Крок 11. Обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

 

Крок 12. Місцеві ради ухвалюють остаточні рішення.

 

Раніше громада вважалася утвореною після прийняття рішення обласною радою. Обласна рада призначала в них перші вибори.

 

Відповідно до змін, внесених до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», рішення про утворення ОТГ набуває чинності після прийняття рішень всіх сільських та селищних рад, які об’єднуються. Для цього рішення сесії обласної ради вже не потрібне. А далі облдержадміністрація подає всі рішення сільських рад, які вирішили об’єднатися, про добровільне об’єднання до ЦВК, яка і призначає перші вибори голів та депутатів об’єднаних територіальних громад.

 

1

Версія для друку