Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 створено Житомирську обласну військову адміністрацію

Рекомендації жителям Житомирщини під час воєнного стану – у розділі “Більше. Інші рубрики”

Інформаційно-аналітична довідка про звернення громадян, що надійшли на адресу обласної державної адміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад міст обласного значення протягом січня-червня 2020 року

22 Липня 2020 • 09:35

Кіл-сть переглядів: 341

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації від 14.02.2008 № 48 «Про забезпечення виконання в області вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008» та від 10.02.2020 № 115 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році» обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування області вживаються заходи щодо оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників.

 

Протягом першого півріччя 2020 року на розгляд до  облдержадміністрації надійшло 5784 звернення від жителів області, в яких порушено 5833 питання. У порівнянні з відповідним періодом минулого року  кількість звернень громадян зменшилася  на 2573 одиниці.

 

З урахуванням 113 колективних звернень  до облдержадміністрації звернулося 11457 громадян, що на  1049 менше ніж за аналогічний період минулого року.

 

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до облдержадміністрації надійшло від жителів таких районів та міст області:

 

м. Житомира – 1150 або 19,9 відсотка від загальної кількості звернень;

Житомирського району – 368 або 6,4 відсотка;

м. Бердичева  –  294 або 5,1 відсотка;

Олевського району – 327 або 5,7 відсотка;

м. Коростеня – 289 або 5,0 відсотків;

Овруцького району – 281 або 4,9 відсотка;

Коростишівського району – 204 або 3,5 відсотка;

Хорошівського району  – 198 або 3,4 відсотка.

Найменше звернень надійшло з таких районів та міст області:

Народицького району – 52 або 0,9 відсотка від загальної кількості;

Малинського району  – 62 або 1,1 відсотка;

Брусилівського району – 73 або 1,3 відсотка;

Бердичівського району – 76 або 1,3 відсотка;

Пулинського району – 77 або 1,3 відсотка.

 

Протягом першого півріччя 2020 року до облдержадміністрації надійшло 5 повторних звернень громадян, що складає 0,08 відсотка від загальної кількості звернень. Повторні звернення надійшли від жителів  Бердичівського  району – 2,  Овруцького  району – 1,  м. Житомира – 1  та м. Бердичева – 1.

 

Протягом звітного періоду до облдержадміністрації надійшло 113 колективних звернень громадян, що складає 2 відсотка від загальної кількості. У порівнянні з відповідним періодом 2019 року кількість таких звернень збільшилася на 28 одиниць.

 

Найбільше колективних звернень   надійшло з м. Житомира – 29 або 25,7 відсотка від загальної кількості, Житомирського району -13 або 11,5 відсотка,    Овруцького району – 12 або 10,6 відсотка, Черняхівського району – 8 або 7,1 відсотка, Коростишівського району – 6 або 5,3 відсотка. Не надходило колективних звернень з Баранівського, Брусилівського, Новоград-Волинського, Радомишльського  районів та м. Новограда-Волинського.

 

У  зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 5833 питання, з яких 5785 взято на контроль.

 

Найчастіше у звітному періоді громадяни  порушували у своїх зверненнях   питання   соціального захисту  – 2948  або  50,5 відсотка   від загальної кількості порушених питань.  

 

Найбільше таких питань  порушили  жителі м. Житомира – 525, Олевського району – 272, м. Бердичева – 161, Житомирського району – 159, Овруцького району – 148, Коростишівського району – 134 та м. Коростеня – 134.

 

Найменше питань цієї категорії порушували жителі Народицького району – 21, Коростенського району – 28, Брусилівського району – 31, Малинського району – 33 та  Бердичівського району – 37.

 

На другому місці за актуальністю  –  питання комунального господарства – 1176 або 20,2 відсотка від загальної кількості.

 

Найбільше таких звернень надійшло від жителів м. Житомира – 291, Житомирського району – 119, м. Коростеня – 81, м. Бердичева – 72 та Овруцького району – 60.

 

Найменше питань цієї категорії порушували жителі  Пулинського району – 3, Народицького району – 6, Ємільчинського району – 10, Коростенського району – 12 та Малинського району – 13.

 

На третьому місці за актуальністю перебувають питання охорони здоров’я – 463 або 7,9 відсотка від загальної кількості.

 

Найбільше    таких      питань     порушили     жителі   м. Житомира – 127,

 

м. Бердичева – 26, м. Коростеня – 23 та Житомирського району – 22.

 

Найменше питань цієї категорії порушили жителі Пулинського та  Брусилівського районів – по 4,  Чуднівського та Черняхівського районів-  по 6.

 

На четвертому місці питання  аграрної політики та земельних відносин – 280 або  4,8 відсотка від загальної кількості.

 

Найбільше таких питань порушили жителі Ружинського району – 23, Ємільчинського району – 17, Хорошівського району – 16 та Баранівського району -14.

 

Найменше питань цієї категорії порушили жителі Лугинського, Любарського та Малинського районів по 3.

 

На п’ятому місці питання  транспорту і зв’язку – 229 або 3,9 відсотка від загальної кількості.

 

Найбільше таких питань порушили жителі м. Житомира – 61, Житомирського   району  – 23, Ємільчинського,   Хорошівського   районів   та м. Новоград-Волинського – по 10.

 

Жителі Любарського та Радомишльського районів питання цієї категорії не порушували.

 

Протягом першого  півріччя 2020 року через  центральні органи державної  влади, до яких звернулися  жителі області, на розгляд та виконання до облдержадміністрації надійшло  4533 звернення, що складає 78% від усіх звернень, отриманих обласною державною адміністрацією за звітний період. Зокрема з: Офісу Президента України надійшло 181 звернення (3,1 %),  Кабінету  Міністрів  України  – 48  звернень   (0,8%),   Верховної   Ради   України – 44  звернення   (0,8 %),   ДУ «Урядовий  контактний центр» – 3990 звернень (68%)  від загальної кількості та 270 звернень від інших органів державної влади.

 

За результатами розгляду за станом на 01 липня  2020 року позитивно вирішено 1563 звернень або 27,0 відсотка від загальної кількості,  дано роз’яснення по 3621 зверненню або 62,6 відсотка, переслано за належністю відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян» – 35 звернень або 0,6 відсотка,   559 звернень або 4,6 відсотка  у стадії розгляду.

 

За звітний період райдержадміністраціями та виконкомами міських рад опрацьовано 13665 звернень, що на 4845 звернень  менше порівняно з відповідним періодом минулого року.

 

З метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» обласною державною адміністрацією, райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування  області вживаються заходи з оперативного вирішення порушених у зверненнях  питань, задоволення законних вимог заявників, забезпечено  щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад про стан організації роботи із  зверненнями громадян.

 

Розпорядженням  голови  обласної  державної адміністрації від 10.02.2020 № 115 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році» затверджено графіки проведення моніторингу організації роботи із зверненнями громадян та виконання доручень керівництва стосовно звернень громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях та проведення «днів контролю» в райдержадміністраціях на 2020 рік.

 

Протягом січня – червня 2020 року проведено перевірки у Романівській,  Малинській та Черняхівській   райдержадміністраціях, за результатами яких підготовлено рекомендації щодо поліпшення роботи на місцях. Розглянуто стан виконання доручень керівництва за розглядом 39 звернень, які стосувалися соціального захисту населення, комунального господарства та охорони здоров’я, а також  проведено 13 «днів контролю», в рамках яких здійснено перевірку стану виконання доручень в  Андрушівській, Баранівській, Бердичівській, Брусилівській, Ємільчинській, Хорошівській, Житомирській, Коростенській, Коростишівській, Лугинській, Любарській, Малинській та Народицькій  райдержадміністраціях. За результатами перевірок підготовлено та надіслано аналітичні довідки керівникам відповідних установ для вжиття дієвих заходів щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян,  об’єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства.

 

Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад про стан організації роботи із зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.

 

Районними державними адміністраціями та виконавчими комітетами міських рад проведено 36 засідань колегій та виконкомів,  на яких проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян, заслухано звіти 13 сільських та селищних  голів,  48 керівників   галузевих служб.

 

На виконання вимог  Указу щодо надання правової допомоги з питань звернень громадян в області функціонує чотири центри надання безкоштовної правової допомоги: у містах Бердичеві, Житомирі, Коростені, Новограді-Волинському та  19 бюро надання безкоштовної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безкоштовної вторинної допомоги. Фахівці центрів та бюро надають юридичні консультації та безоплатну правову допомогу населенню з метою підвищення рівня правової освіти, роз’яснення прав і свобод  громадян та засобів їх захисту, повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. 

 

Щоденно громадяни мали можливість отримати безоплатну правову  допомогу у відділі роботи із зверненнями громадян, яку надавали працівники юридичного  управлінням апарату облдержадміністрації.  Протягом січня – червня 2020 року надано 148 безоплатних правових  консультацій жителям області.

 

Головою обласної державної адміністрації, головами районних державних адміністрацій, міськими головами приділяється належна увага розгляду звернень від найменш соціально захищених категорій громадян. Взято під особистий контроль розгляд звернень  та забезпечено першочерговий  особистий прийом жінок, яким присвоєне почесне звання України „Мати-героїня”,  інвалідів війни, Героїв України та учасників АТО. Зокрема за звітний період  було розглянуто  1888 звернень зазначеної категорії, які переважно були вирішені позитивно.

 

З метою вирішення питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки, при облдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень щодо надання матеріальної допомоги малозабезпеченим  непрацездатним  громадянам, багатодітним  і неповним сім’ям, дітям-сиротам, пільговим категоріям населення, а також громадянам, які потерпіли від стихійного лиха або тимчасово потрапили в скрутне матеріальне становище. Протягом січня-червня 2020 року  за висновками комісії з обласного бюджету надано матеріальну допомогу на суму 1 млн 618 тис. 500 грн особам з інвалідністю, учасникам війни і бойових дій, учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, одиноким та багатодітним матерям та іншим громадянам, які потребували матеріальної підтримки. Зокрема, одноразову грошову допомогу виділено 15 матерям загиблих учасників АТО  у  розмірі  300   тис. грн,   особі   з   інвалідністю   І   групи,   який    проживає     в м. Житомирі, виділено матеріальну допомогу на лікування в розмірі 30 тис. грн., жителю Овруцького району, учаснику АТО, виділено 30 тис. грн на лікування  та жителю  Пулинського району, учаснику АТО,  20 тис. грн. на лікування. З обласного бюджету виділено 31 тис. грн для 10 жителів Овруцького району на ліквідацію наслідків лісових пожеж. Вживалися заходи щодо забезпечення жителів області медичними препаратами за програмою «Доступні ліки». Також надана матеріальна допомога 9 внутрішньо переміщеним особам на суму 15 тис. грн.

 

У зв’язку з кадровими змінами оновлено склад постійно діючої комісії  з питань розгляду звернень громадян, який затверджений розпорядженням голови облдержадміністрації від 31.03.2020 № 231.  Громадянам, що виявили бажання взяти участь у перевірці поданих ними заяв чи скарг, ознайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, в облдержадміністрації створені належні умови.

 

Розпорядженням  голови  обласної  державної адміністрації від 29.01.2020 № 90 «Про затвердження графіка особистого прийому громадян на 2020 рік», затверджено графік,  яким передбачено чотири  прийоми громадян щомісяця кожною посадовою особою, у тому числі два з них виїзні. Протягом січня-червня 2020 року керівництвом облдержадміністрації проведено 33 особистих  прийоми громадян, з них:   9 виїзних, під час яких    звернулося 927 жителів області.

 

За результатами розгляду звернень, поданих під час особистих прийомів,  вирішено позитивно:  жителю  м. Житомира, інваліду війни, виділено матеріальну допомогу  на лікування   в   сумі   30 тис. грн; жителю с. Скоморохи  Житомирського району вирішено питання щодо надання соціальних послуг працівником Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг громадянам Житомирського району; жительці с. Кмитів Коростишівського району призначено компенсацію за послугу  з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»; внутрішньо переміщеній особі, яка проживає в ДП «Санаторій для батьків з дітьми «Тетерів» м. Коростишева вирішено питання щодо працевлаштування в Коростишівський професійний аграрний ліцей на посаду майстра виробничого навчання, призначена житлова субсидія в грошовій формі на опалення електропобутовими приладами, забезпечено миючими засобами для прибирання, продуктами харчування, а також виділено матеріальну допомогу як такій, що потрапила у складні життєві обставини, в сумі 1000,00 грн.; жителю м. Житомира вирішено питання щодо госпіталізації та  лікування в  кардіологічному   відділенні  КНП  «Обласна клінічна лікарня ім. О.Ф.Гербачевського»; жительці м. Житомира виділено медичні  препарати «Депакін Хроно» та «Карбамазепін» на загальну суму 1514, 00 грн., а також керівництвом області під час особистих прийомів  підтримано ініціативу жителів сіл Котельня, Степок,  Івниця та  Новоівниця щодо створення сільської Волицької  об’єднаної територіальної громадян; жителів сіл Гладковичі, Першотравневе, Колесники  Овруцького району щодо створення Гладковицької сільської об’єднаної територіальної громади; жителів Карвинівської сільської ради Романівського району щодо приєднання до Чуднівської міської об’єднаної територіальної громади та інші.

 

Крім того, головами райдержадміністрацій, міськими головами проведено 532 особистих прийоми громадян, у тому числі – 177 виїзних відповідно до затверджених графіків, під час яких звернулося  відповідно 712 та 332 жителя  області. Час та місце проведення особистих прийомів було  оприлюднено в місцевих засобах масової інформації.

 

На виконання вимог чинного законодавства для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі  функціонує телефонна «гаряча лінія» голови Житомирської     обласної державної адміністрації.       За     номером телефону (0412) 42-02-02 жителі області можуть звернутися  для вирішення особистих питань. Протягом січня – червня 2020 року на «гарячу лінію» звернулося 242 жителя області. Оперативно у телефонному режимі надано роз’яснення на 155 звернень, зареєстровано та опрацьовано в установленому порядку  62 звернення та  18 жителів області виявили бажання особисто поспілкуватися з головою облдержадміністрації. Громадяни найчастіше зверталися з усними зверненнями з питань      житлово-комунального господарства,    соціального захисту, транспорту, ремонту доріг, відмови у пільговому перевезенні, надання у власність земельних ділянок та інші.

 

 Як приклади позитивного вирішення звернень, які надійшли на «гарячу лінію»,  можна розглядати такі звернення: жителів с. Ставище Брусилівського району, жительки с. Сербо-Слобідка Ємільчинського району   та жительки Хорошівського району щодо отримання  орендної плати за використання земельних паїв ТОВ «Полісся – 2010», ТОВ «Лан Полісся Агро» та  ТОВ «НАТ Полісся»,  питання вирішено позитивно, кошти  заявники    отримали у повному обсязі;       жительки   с. Мала Рача Радомишльського району  щодо відновлення послуги електропостачання, за результатами розгляду звернення дана послуга оперативно була відновлена;      жительки   с. Межирічка Романівського району  щодо отримання  ліків за програмою «Доступні ліки»,     заявницю  забезпечено безкоштовними препаратами для лікування серцево-судинної системи, передбачених даною програмою; жителя с. Мар’янівка Брусилівського    району   щодо дотримання графіка маршруту смт Брусилів – с. Скочище,  за результатами розгляду забезпечено функціонування даного маршруту в стандартному режимі; жительки м. Житомира щодо забезпечення ортопедичним взуттям, підприємством ПП «Форвард-Орто» виготовлено та передано заявниці дві пари ортопедичного взуття.

 

Крім того, за результатами розгляду звернень, які надходили на «гарячі» телефонні лінії,  позитивно були вирішені питання призначення  соціальних допомог багатодітним  сім’ям,  сім’ям з дітьми, одиноким матерям та   субсидій та інші.

 

Також в усіх районних державних адміністраціях, міських радах та  структурних підрозділах  обласної державної адміністрації на постійній основі працювали   «гарячі» телефонні лінії. Номери цих телефонів оприлюднено на офіційних вебсайтах.   За звітний період всього у такий спосіб   звернулося 42984  жителя області.

 

          Після внесення відповідних змін до Закону України «Про звернення громадян» запроваджено прийом звернень громадян через вебпортал,  що дало можливість жителям області у зручний для них час надсилати заяви, пропозиції та скарги  до керівництва  облдержадміністрації за допомогою електронної пошти. Протягом  звітного періоду до облдержадміністрацій надійшло 89 електронних звернень, які зареєстровані та опрацьовані в установленому порядку.

 

У громадській приймальні  облдержадміністрації працівниками відділу роботи із зверненнями громадян організований і постійно проводиться щоденний консультативний прийом громадян,  громадяни можуть бути направлені до посадових осіб, до сфери діяльності яких належать  порушені питання або записані на особистий прийом до керівництва облдержадміністрації.

 

Протягом першого півріччя 2020 року робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалася  в засобах масової інформації. Так, через друковані засоби масової інформації опубліковано більше як 40 статей, зокрема в обласній газеті «Житомирщина», районних газетах «Вісті», «Зоря», «Життя і слово», «Древлянський край», «Прапор», «Земля Бердичівська», «Народна трибуна», «Малинські новини», «Слово Полісся», «Промінь», «Відродження», «Перемога», «Лесин край»,  на офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій розміщено близько 35 статей, також у соціальній мережі Facebook оприлюднено більше   20 повідомлень даної тематики.

 

Крім того, громадяни мали можливість звернутися до керівництва облдержадміністрації під час прямих ефірів, телерадіопрограм, участь у більш ніж 10 з яких взяли голова облдержадміністрації та його заступники, зокрема у програмах «Відкрита студія», «Акценти», «Пряма мова» тощо.

 

На офіційному вебсайті обласної державної адміністрації у рубриці «Звернення» громадяни можуть ознайомитися із порядком проведення особистого прийому громадян посадовими особами облдержадміністрації, розгляду звернень, щоквартально оновленими інформаційно-аналітичними даними про звернення громадян та статистикою за результатами їх розгляду. Також у рубриці розміщено інформацію про телефонну «гарячу лінію» голови облдержадміністрації, на яку громадяни можуть звернутися за номером телефону (0412) 42-02-02. Крім того, відповідно до Закону України від 02.07.2015 № 577-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції” громадяни можуть заповнити електронну форму для відправлення звернень, що розміщена на головній сторінці  вебсайту облдержадміністрації під назвою «Надіслати звернення».

 

На офіційних вебсайтах обласної та районних державних адміністрацій систематично анонсується прийом громадян керівництвом облдержадміністрації та подається інформація за результатами його проведення в рубриці «Новини». Крім того, інформація про проведення прийому громадян головою та заступниками голови облдержадміністрації висвітлюється друкованими й електронними засобами масової інформації та інтернет-виданнями області.  

 

        З метою підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації роботи із зверненнями громадян  на базі Житомирського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій  у січні та  лютому 2020 року    проведено дві тематичні зустрічі з питань забезпечення належного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства. У березні  2020 року проведено два семінарські заняття з питань організації роботи щодо  розгляду звернень громадян. У квітні-червні 2020 року на дану тематику було проведено три дистанційні навчання в режимі онлайн, на яких підвищили кваліфікацію 1494 державних службовця та посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальних за організацію роботи із зверненнями громадян.

 

Робота із зверненнями громадян перебуває на постійному контролі керівництва облдержадміністрації,  місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування  і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання  якісних послуг жителям області.

 

 

Порівняльний аналіз кількості звернень громадян, які надійшли до Житомирської обласної державної адміністрації від жителів області протягом січня- червня 2019 – 2020 років

 

Структура надходжень звернень громадян до Житомирської обласної державної адміністрації від установ-кореспондентів протягом січня-червня 2020 року

 

Порівняльний аналіз питань, порушених у зверненнях громадян до Житомирської обласної державної адміністрації протягом січня-червня 2019-2020 років  

Версія для друку